دو اصل مهم برای دستیابی به موفقیت مالی وجود دارد.
اولین اصل، همان است که ما آن را قانون جذب مینامیم. این قانون میگوید که شما همانند یک آهن ربای دائمی هستید.

بر
اساس این اصل، افکار شما، میدان قدرتمندی از انرژی ایجاد می‌کند که به
اطرافتان تشعشع کرده و رویدادها و افرادی متناسب با خود را به زندگی‌تان
جذب می‌نماید.

هر فکر آمیخته با احساس شما چه مثبت و چه منفی از شما تابیده شده و مردم، شرایط، افکار و فرصتهایی سازگار با خود را برایتان فراهم میآورد.

چگونه موفقیتی را که آرزومند و شایستهاش هستید، جذب کنید: بسیاری از مردم، معتقدند که این، مهمترین اصل همه قوانین ذهنی است.

این اصل بیان میکند که اگر شما تصوری شفاف از هدف بسیار ارزشمندتان را که همان ثروتمند شدن است در ذهن داشته باشید و بتوانید این خواسته را به طور پیوسته در روحیه خود حفظ کنید، در نتیجه منابع مورد نیاز برای دستیابی به این هدف را به زندگیتان جلب خواهید کرد.

هر فرد موفق و ثروتمندی در نتیجه نگهداشتن طولانی مدت اندیشه ثروت و موفقیت در ذهن خود، به چنین نتیجهای دست یافته است.

دنیای شما، آینه افکار شماست: دومین اصل، قانون «تناسب و تناظر» است. این قانون ذهنی، بسیار قدرتمند بوده و میگوید: «هر آنچه در درونمان میگذرد، در اطرافمان متجلی میشود

بر اساس این اصل، دنیای بیرونی شما، همانند آینهای، آنچه را که در دنیای درونتان میگذرد به شما نشان میدهد. هر آنچه در اطرافتان اتفاق میافتد، مشابه احوالات درونی شماست.

وقتی میگوییم دنیای بیرونی شما، دنیای درونیتان را منعکس میکند، منظورمان در هر دو سطح خودآگاه و ناخودآگاه است. اگر باور داشته باشید که توانایی دستیابی به اهدافتان را دارا هستید و تصوری از اهدافتان را در طولانی مدت و صبورانه در ذهن نگه دارید، سرانجام دنیای اطرافتان مشابه رویای شما خواهد شد.

اصل تشابه را در سه موقعیت میتوان به طور کامل مشاهده کرد: اول از همه، افراد دور و بر شما، دقیقاً طرز برخوردی مشابه رفتار شما دارند. شما همیشه انعکاس روحیه خود را در رفتار و صورت کسانی که با آنها سر و کار دارید، میبینید. اگر شما حالتی مثبت و خوشبینانه داشته باشید، مردم تقریباً بلافاصله حتی قبل از این که بتوانید کلامی بگویید با روی خوش و حمایتکننده به شما واکنش نشان خواهند داد.

دومین قلمرویی که اصل تناظر در آن آشکار است، ارتباطات شماست. ارتباطات شما، همیشه دقیقاً آینه تمام نمای شخصیت شماست. زمانی که شاد، خوشبین و آرام هستید، روابطتان نیز شادتر، دوست داشتنیتر و هماهنگتر خواهد بود ولی هنگامی که به هر دلیلی، اندیشهای آشفته و منفی دارید چه آگاهانه و چه ناخودآگاه این روحیه و حالات، فوراً و مستقیماً بر روی ارتباطات شما تأثیر میگذارد.

سومین شرایطی که این اصل کاملاً بر آن مسلط است، ثروت و دارایی شماست. دارایی و ثروت زندگیتان، بازتابی از آمادگی دنیای درونی شما برای چنین دستاوردی است.

تنها بخشی از این معادله که میتوانید بر آن مسلط باشید، هشیاری و افکار آگاهانه شماست و اگر بتوانید هشیاری خود را بر روی آنچه که مشتاقش هستید یعنی دارندگی و ... قفل کنید، چنین نتیجهای در دنیای اطرافتان متجلی خواهد شد.